Biurowiec
Systemy klucza generalnego bardzo często stosowane są w budynkach biurowych ponieważ pomagają sprawnie zarządzać obiektem, zwiększają stopień jego zabezpieczenia oraz stanowią doskonałe uzupełnienie systemów bezpieczeństwa przygotowanych na ewentualną potrzebę ewakuacji dużej ilości osób.
Do głównych użytkowników systemu w takim obiekcie należą z reguły:
- Dział Techniczny, który jednym kluczem otwiera pomieszczenia techniczne w różnych częściach budynku;
- Ochrona, która jednym kluczem otwiera powierzchnie wspólne, główne ciągi komunikacyjne oraz drzwi zewnętrzne;
- Firma sprzątająca, która jednym klucze otwiera toalety oraz magazynki;
- Administracja, która jednym kluczem otwiera wszystkie własne powierzchnie biurowe oraz np. biura, które w danym momencie nie są wynajmowane;
- Najemcy, którzy posiadają odrębne klucze do użytkowanych przez siebie części budynku.
W systemie jest także klucz generalny, który w sytuacji zagrożenia może otworzyć wszystkie najważniejsze przejścia i pomieszczenia. Taki klucz, podobnie jak klucze najemców, może być bezpiecznie przechowywany w tzw. depozytorze kluczy, który wydaje klucze tylko uprawnionym do tego osobom oraz rejestruje wszystkie zdarzenia.
Podobnie jak we wszystkich średnich i dużych obiektach, przy wyborze systemu klucza dla budynku biurowego należy zwrócić szczególną uwagę na stopień ochrony kluczy przed nieautoryzowanym dorabianiem, możliwość rozbudowy oraz modyfikacji systemu, a także niezawodność zamknięć.
Zobacz naszą ofertę: Produkty / Systemy Master Key